Selasa, 22 Februari 2011

Saya Sayang Kawan-Kawan Saya

klik banner utk join..

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.. 
Contest yang amat menarik untuk disertai..

Ini semua gambar bersama kawan-kawan aku di lain-lain tempat..

Ciut x?? hehehe

ni tngktn 6.. sekolah lain plak..hihi


ni msa kat u.. hehehe.. 

Gambar sekolah rendah x dak plak..huhu.. slmat tuan contest kata maksimum 3.. sbb ada 3 ni ja gmbr kelas.. hihi

Saya Sayang Kawan-Kawan Saya Kerana Kawan itu
              Umpama Ubat, kerana dapat menyembuhkan kedukaan ku ketika aku kecewa.
Umpama Penghibur, kerana dapat menghiburkan hati ku sentiasa..
Umpama Awan, kemana aku pergi dia sentiasa ada,
Umpama Cermin, aku gembira, dia pun gembira,
Umpama Pewangi, kerana dia dapat mengharumkan nama aku.
Umpama Mentari kerana menyinari hidup aku..
Umpama Perisai, kerana dapat membantu ku ketika aku kesusahan..
Umpama Kapas, kerana amat berguna apabila ianya banyak..
Walaupun apa perumpamaannya.. Kawan tetap kawan..

Oleh itu. Carilah ramai kawan..berkawan biar beribu, .. berkasih biar satu, bercinta berlandaskan Yang Esa, Bersahabat berpandukan Yang Kuasa,

Dan Percayalah bukan senang nak mencari kawan yang baik dan bukan senang juga untuk menjadi kawan yang baik..

Dan Ingatlah Kawan yang baik tak pernah mempengaruhi kawan baiknya untuk membuat perkara yang buruk dan sia-sia. Tetapi Kawan yang baik adalah orang yang selalu menasihati kawan baiknya untuk berbuat kebaikan.


Sori panjang sangat,.. tu dah jadi rumusan.. sebelum ni lagi panjang.. hihi

Aku tag..


Aku Follower 383..


Tarikh tutup contest ini : 28 Februari 2011.
Pemenang diumum pada : 3 March 2011

1 ulasan:

Wafiy Suzly berkata...

ni blog AOK yang untuk contest tu kan?nice der.